Continu verbeteren en vernieuwen
Coaching on the Gemba: een praktische benadering voor duurzame verbetering
Een praktische benadering voor duurzame verbetering Coaching on the Gemba – door Robert van der Meer In de moderne zakelijke wereld is ‘coaching on the gemba’ steeds prominenter geworden als een effectieve aanpak om processen duurzaam te verbeteren en teams
[ ... ]
Verbeteren van de klanttevredenheid
Procesmanagement – Efficiëntie en effectiviteit in organisaties
Procesmanagement – wat is het? En hoe zet je het in om de efficiëntie en effectiviteit van de organisatie vergroten? Procesmanagement richt zich op de integrale procesbeheersing binnen organisaties vanuit een end-to-end perspectief. Dat klinkt mooi, maar is nog weinig
[ ... ]
Kwaliteitsmanagement – wat is het en waarom is het belangrijk?
Green Improvement | 16 April 2024 | Utrecht
Benchmarkrapport “Volwassenheid van continu verbeteren”
Download het benchmarkrapport en krijg volledig inzicht in de volwassenheid van continu verbeteren binnen organisaties in Nederland.
[ ... ]
CTC – Critical to Customer
OEE (Overall Equipment Effectiveness)
Ontdek hoe OEE (Overall Equipment Effectiveness) de sleutel is tot het meten en verbeteren van de productiviteit binnen de organisatie.
[ ... ]
Visueel Management
SIPOC
Kano Model
RACI-Matrix
TOC – Theory of Constraints
SOP – Standard Operating Procedure
Operationeel Management
UPD kondigt nieuw benchmarkonderzoek aan naar volwassenheid van continu verbeteren bij organisaties
Wat is een Obeya?
Koffiesessie bij UPD
Wat is het verschil tussen Lean en Lean Six Sigma?
Lean Six Sigma uitbreiding voor Lean Green Belts
UPD verkozen tot #1 dienstverlener voor digitale transformaties
Het Bullwhip Effect
Datavisualisatie en statistiek met een ‘metaaldetector’
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Whitepapers over Systeemdenken
11 wetmatigheden van systeemdenken
Wat is Systeemdenken?
Korte termijnfocus: de beste manier om een bedrijf om zeep te helpen
Lean Accounting – Waarom is het zo belangrijk?
Businesscase – Lean in de zorg | OLVG
Wat is VUCA en wat betekent het voor organisaties?
Kanban: Wat is het en wat kan je er mee?
Wat is de PDCA Cyclus?
Kata: Verbeter Kata & Coaching Kata
Procesoptimalisatie: Wat is het en hoe doe je dat?
Continu verbeteren: Wat is het? En waarom is het zo belangrijk?
Waardestrategieën van Treacy & Wiersema
Wat is een flowchart?
Hardnekkige patronen en hoe je ze kunt doorbreken
Wat is Policy Deployment?
Wat is een Agile Coach
Change is good! 5 manieren om mensen te overtuigen
Waarom vertonen mensen weerstand?
Leren doe je samen!
Leren doe je samen! Maar hoe? We gebruiken veel nieuwe tools, andere manieren van samenwerken. Dit levert voor iedereen nieuwe inzichten en best- (of worst-)practices op. Ik zie alleen dat deze nieuwe inzichten en leerervaringen nog niet (of onvoldoende) worden
[ ... ]
Thuiswerken kan iedereen!
Laat je inspireren door Pinguïns
Toekomstbestendigheid en continuïteit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden
Hoe Lean en ‘The Seven Habits of Highly Effective People’ elkaar mooi aanvullen
5 Redenen waarom Blended Learning werkt
Het succes van Blended Learning
Het Scrumboard: geen rocket science, maar je kunt er een raket mee ontwikkelen
Een vergadering waar de vonk overspringt
Zelf voor de groep leren staan
Businesscase – Onderwijskwaliteit verbeteren bij ROC Mondriaan
Ishikawa-diagram (visgraatdiagram)
Agile, Waterval en Lean Startup: innoveren op 3 manieren
Lean geeft inzicht
Lean bij Werkse – deel 4
Een volledig ‘5S’ magazijn
Lean is meer dan je denkt!
Lean bij Werkse!: vraag het aan Wim en Hans
Lean in de dierenartspraktijk
Wat is Verandermanagement?
Operational excellence, wat is dat?
De weg naar een scherpere, effectievere dagstart
De weg naar een scherpere, effectievere dagstart Een korte handleiding voor een de Lean dagstart Begrip voor de drukke agenda van een collega. Plezier in het werk. Een uitlaatklep voor problemen. Het zijn goede redenen om ’s ochtends staand te
[ ... ]
Lean of Six Sigma. Deel 2: Kenmerkende verschillen
Lean of Six Sigma. Deel 1: Fabels en misverstanden
Lean of Six Sigma. Deel 3: Versterken en aanvullen
Lean of Six Sigma? Deel 3: Versterken en aanvullen Over waste gesproken In het voorgaande hoofdstuk ben ik in gegaan op de verschillen tussen Lean en Six Sigma en heb ik diverse punten aangeraakt waarin beide elkaar kunnen versterken. Op
[ ... ]
De Lean dagstart
De Lean dagstart Een goed begin van iedere dag Binnen Lean organisaties zie je teams dagelijks de dag beginnen met een ‘dagstart’. De leden van een team bespreken met elkaar de vorige dag en de aankomende dag. Maar is dit
[ ... ]
Nederland Wereldkampioen?
Lean methode of Lean filosofie?
Lean methode of Lean filosofie? Lean richt zich op het minimaliseren van verspilling en op het toevoegen van waarde voor de klant in bedrijfsprocessen. De filosofie vindt zijn oorsprong bij Toyota. De Japanse autofabrikant strijdt al sinds de jaren vijftig
[ ... ]
Klantenservice en callcenters
De pure noodzaak van Lean
Lean: Pure Noodzaak! Waarom het broodnodig is om lenig te zijn De titel van dit artikel insinueert dat bedrijven geen keuze hebben of ze Lean gaan “doen” of niet. Het lijkt een mooie kop van een advertentie om Lean trainingen
[ ... ]