Lean Six Sigma
Alle Lean Six Sigma Artikelen
Lean Six Sigma is één van de meest bekende filosofieën om te komen tot een cultuur van continu verbeteren. Hieronder hebben we de meest interessante artikelen over Lean Six Sigma voor je verzameld.
Zelf aan de slag met Lean Six Sigma
Dat kan! Jij kunt ook met behulp van Lean Six Sigma verbeteringen doorvoeren in jouw eigen werkomgeving. Onze Lean Six Sigma trainingen zijn daarvoor een goed startpunt.
Summercourses bij UPD: Versnelde opleiding in Lean of Lean Six Sigma
Versneld je Lean of Lean Six Sigma-certificaat met de UPD Summercourses Dezelfde Green Belt-opleiding met een kortere doorlooptijd Wil je deze zomer je kennis uitbreiden, je vaardigheden aanscherpen en tegelijkertijd een boost geven aan je carrière? Deze zomer lanceren we
[ ... ]
Verbeteren van de klanttevredenheid
Kwaliteitsmanagement – wat is het en waarom is het belangrijk?
Benchmarkrapport “Volwassenheid van continu verbeteren”
Download het benchmarkrapport en krijg volledig inzicht in de volwassenheid van continu verbeteren binnen organisaties in Nederland.
[ ... ]
CTC – Critical to Customer
OEE (Overall Equipment Effectiveness)
Ontdek hoe OEE (Overall Equipment Effectiveness) de sleutel is tot het meten en verbeteren van de productiviteit binnen de organisatie.
[ ... ]
Visueel Management
SIPOC
RACI-Matrix
TOC – Theory of Constraints
SOP – Standard Operating Procedure
Operationeel Management
UPD kondigt nieuw benchmarkonderzoek aan naar volwassenheid van continu verbeteren bij organisaties
Koffiesessie bij UPD
Wat is het verschil tussen Lean en Lean Six Sigma?
Lean Six Sigma uitbreiding voor Lean Green Belts
Het Bullwhip Effect
Datavisualisatie en statistiek met een ‘metaaldetector’
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Businesscase – Lean in de zorg | OLVG
Wat is de PDCA Cyclus?
Kata: Verbeter Kata & Coaching Kata
Continu verbeteren: Wat is het? En waarom is het zo belangrijk?
Wat is Process Mapping?
Laat je inspireren door Pinguïns
Het succes van Blended Learning
5 kwaliteitsfiasco’s die de wereld schokten
Help, ik ga trouwen!
Karateka’s met Orange Belt vergroten kwaliteit dienstverlening CBS
Klimmen en Quality Function Development
Wat heeft de T-Test met Guinness bier te maken?
Wat heeft de T-Test met het Guinness bier te maken? Over de achtergrond van de “Student’s T-Test” Het is geen geheim dat bier dé drank is voor sommige mannen (en vrouwen!). Guinness bier is uitgevonden in 1759 door Arthur Guinness
[ ... ]
Operational excellence, wat is dat?
Handige Lean en Six Sigma Apps
Lean of Six Sigma. Deel 2: Kenmerkende verschillen
Lean of Six Sigma. Deel 1: Fabels en misverstanden
Lean of Six Sigma. Deel 3: Versterken en aanvullen
Lean of Six Sigma? Deel 3: Versterken en aanvullen Over waste gesproken In het voorgaande hoofdstuk ben ik in gegaan op de verschillen tussen Lean en Six Sigma en heb ik diverse punten aangeraakt waarin beide elkaar kunnen versterken. Op
[ ... ]
Design for Lean Six Sigma
Een knap staaltje koken bij Tata Steel
De verzekeraar van de zeven handtekeningen
Wraak van de putjesschepper
Verspillingen wegnemen om doelen te bereiken
Verspillingen wegnemen om doelen te bereiken Laat Tim Woods je helpen! Stel jezelf eens de volgende vraag: “Als je verspilling uit de organisatieprocessen haalt, helpt dit je dan om de bedrijfsdoelen te bereiken?”. Als je deze vraag met ja beantwoordt,
[ ... ]
Green Belt Project in het Verpleeg- en Verzorgingshuis
Hoeveel cliënten met Parkinson hebben wij eigenlijk?
Lean Six Sigma Praktijkcase bij Zorgpalet
Lean (Six Sigma) meets Management Drives
Hoe procesverbetering in de Zorgsector direct tot grotere efficiëntie leidt
Vermijd deze 6 valkuilen bij continu verbeteren
Hoe bepaalt u of Six Sigma of Lean Six Sigma beter is voor uw organisatie?
Leidinggeven aan LSS Deployments
Succesvol leidinggeven aan Lean Six Sigma Deployments Er bestaat geen eenduidige manier Stel dat je meerdere MBB’s hun ervaringen laat evalueren en vergelijken met betrekking tot leidinggeven aan Lean Six Sigma deployments. Dan zal je geen op elkaar lijkende operationele
[ ... ]
Lean Six Sigma and Agile
Five Times Why
Snel een proces verbeteren?
Voice of the Customer | Ben je wel echt klantgericht?
Lean Six Sigma, minder verspilling van energie en geld in de IT
Businesscase – Lean Six Sigma bij Interpolis
Businesscase – Lean Six Sigma bij Starwood hotels
Businesscase – Lean Six Sigma bij KPN
Geen standaard…. geen verbetering!
Lean Six Sigma: Succes is een keuze
Six Sigma Marketing: de next step in Lean Six Sigma
Lean Six Sigma in tijden van de krediet crisis?
De tien meest gemaakte fouten door green belts gedurende een opleiding
Hoe laat je kwaliteit landen
Door Lean Six Sigma voordeel op doen
Seminar Roadmap to Business Excellence
Businesscase – Lean & Six Sigma bij Schiphol Group
Conflicteren Lean Six Sigma en innovatie?
Businesscase – Product- en procesverbetering bij Lelyland Trucks (DAF)
Businesscase – Six Sigma bij AXA Bank Belgie
Verbeteren van het Check Imaging proces met Lean Six Sigma
Het verlossen van een callcenter’s grote software investering
Het verlossen van een callcenter’s grote software investering De Sales pitch voor een nieuw tracking software klonk perfect voor het management van een intern callcenter van een middelgrote financiële instelling. Het callcenter behandelde technische problemen en beleidsissues voor afdelingsvestigingen verspreid
[ ... ]
Businesscase – Kwaliteitsverbetering bij het Rode Kruis Ziekenhuis
Businesscase – KLM
Risico’s minimaliseren met FMEA
Businesscase – Lean Six Sigma bij Van Gansewinkel Groep
Six Sigma Light
Six Sigma vergeleken met TQM
Six Sigma vergeleken met TQM Welke methode is beter? Bedrijfsleiders stellen zichzelf (en anderen) vaak de vraag: ‘Wat is het verschil tussen Six Sigma en TQM?’ De werkelijke vraag is natuurlijk: ‘Welke methode is beter: Six Sigma of TQM? Oftewel,
[ ... ]